Lux Playsuit - Summer Sewing

Lux Playsuit - Summer Sewing

De laatste tijd kocht ik veel patroontjes, waaronder de LUX van Bel'etoile. Het leek mij een heerlijk zomerjurkje, maar vooral de optie van de playsuit sprak mij aan. Dat is precies wat bij Jinte past. Ook de optie van de gratis damesjurk erbij t/m 2 juli 2018 was uitnodigend.

Last time I bought a lot of sewing patterns, like the LUX from Bel'etoile. It seems to me the perfect summer dress and the option for the playsuit is perfect for my girl, Jinte. Off course the option for an dress for me, was tempting.


Helaas kon ik er niet gelijk mee aan de slag in verband met een workshop en twee naailessen maar Lotte, mijn stagiaire, had er heel veel plezier in om deze te maken. We twijfelden nog wel even over de maat. Jinte heeft normaliter maat 128. Maar nu viel ze tussen 116 en 122. Hij past Jinte perfect, maar een tweede versie maak ik in maat 128.
Ook de lengte van de boord van Alb Stoffe, gaan we wellicht nog wat smaller maken en ik denk dat we de volgende keer de streepjes andersom doen :)

Unfortunately I had no time to start sewing after the purchase because of a workshop and 2 sewing classes, but Lotte, my intern was the lucky one to make this outfit. We had doubts about the size, normally I make a size 128 for my daughter, but according the measurement we need to make a size 122. It fits her perfect but next time I will make a size 128.  The waistband is also a bit long, I think it looks better if it's shortened. but for now, one happy girl!

Voor het pakje koos ik voor de biologische jersey van LaPandaLove uit mijn webshop. Ik zag pas later dat er roze salamanders op staan, haha. Spotte jij ze wel meteen?







For the fabric I choose an organic jersey from LaPandaLove from my webshop. Later I saw that the fabric has pink salamanders on it. Haha, Do you spot them?


Patroon / Pattern: Lux  Bel'etoile
Stof / FabricLaPandaLove  - Alb Stoffe
Model: Jinte (7y)

Reacties

  1. Heel leuk gedaan, zowel de outfit als je blog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Zowel het eerste blogbericht als de playsuit. Die roze hagedis had ik ook niet gespot eerst. Dit is voor mij typisch zo'n stof die ik op eerste gezicht zou laten liggen tot ik een leuke creatie zie..... En dan vind ik hem ineens geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeej! Je eerste blog 🙌. Mooie jumpsuit in lekker kleurtjes 🖤. Enne...ik ga je volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wiehoe! Ik snap het nog niet allemaal maar gaandeweg zal ik al dat volgen enzo wel begrijpen :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts